lørdag den 24. januar 2015

Storm, efter Paris

Et tidsbillede, endnu engang og hvor jeg forsøger at blande sødt med surt i blæsevejret, eller stormen som det nu er.

Maleriet er kommet til, i begivenhederne efter terror mod Charlie Hebdo og de medfølgende  forfærdelige, blodige hændelser.





Attentatet mod vores ytringsfrihed og mordene på tegnerne og andre har sat sig dybt i mig. 
Et forfærdeligt terror angreb, hvor man slår ihjel fordi man ikke kan lide nogle tegninger, jeg har ikke ord nok, til at beskrive min afsky.

Jeg tog ind på Den Franske Ambassade om fredagen og skrev i kondolence bogen, det rigtige for mig at gøre, og må så komme videre, både som kunstner og som menneske.

Maleriet bærer præg af attentatet, det ene bogstav i Peace neon skiltet er gået i sort, må så se hvornår det begynder at lyse igen, det tager nok lidt tid. 
Livet går videre, med nedsat fart men personligt har jeg ikke tænkt at ændre adfærd i daglig dagen, så vinder terroren og de mørke kræfter. 
Min kunst vil heller ikke ændre kurs, jeg maler videre på min rejse mod nye mål, som jeg heldigvis ikke helt ved hvad er, og hvor.

Peace on.










Billedet er en olie, måler 85cm. - 95cm., og lakeres om 3-4 måneder.


3 kommentarer:

  1. Epilog

    3 uger efter dette maleri blev færdigt, oplevede jeg selv terrorens hadefyldte væsen, den eftermiddag 14 febr. i Krudttønden, hvor jeg selv var til stede .....

    SvarSlet
  2. Maleriet hænger nu på Herlev Hospital på Onkologisk afd.

    SvarSlet