tirsdag den 6. december 2011

Mit Tivoli

Så blev jeg klar med endnu et oliemaleri, nemlig, Mit Tivoli. Billedet er ikke så stort, h:65cm. - b:55cm., så det har taget lidt tid med at få detaljerne med.


Som så mange gange før har jeg brugt skitser fra stedet som forlag til maleriet, og mange skitser også. Utallige er timerne anvendt på plads, og Tivoli er jo ikke den værste arbejdsplads.


Maleriet er også signeret nu, og billedet er næstent helt klart.


Om tre måneder eller deromkring skal maleriet så lakeres, og så er billedet først rigtigt færdigt.


66 kommentarer:

  1. Hej EZ ...

    Hvad gør vi nu ?

    Skal vi nu til at logge ind på alle mulige forskellige's blogs fremfor at vi var samlede omkring TV2's "NAV" ?

    SvarSlet
  2. Tjah!

    Lad os nu se hvordan det skal gå her.

    SvarSlet
  3. Hmm!

    Lidt besynderligt klokkeslet, klokken her er 20:37

    SvarSlet
  4. hej venner, jeg er lige kommet igang, har været inde i byen, og er jo ikke den mest IT kyndige, så hvad om I prøver med noget lign. ?
    herligt med respons ;-)

    SvarSlet
  5. Det hele er jo så nyt, så jeg har slet ikke sat mig ind i det særligt godt, men det skal jo afprøves ;-)

    SvarSlet
  6. Velkommen til alternativ platform i Bloglandia. Det er altid klogt ikke at lægge alle æggene i den samme kurv.

    SvarSlet
  7. he he, og velkommen her, det virker frygteligt stort og engelskagtigt ;-)

    SvarSlet
  8. Næææ et kendt sted på et ukendt sted :-)

    SvarSlet
  9. Velkommen du gale :)
    Under indstillinger kan du indstille tidszonen, så det passer ;)
    ;-¤

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Halløj Dr. zen og alle ..!
    Den er en noget større affære dette her :-)
    Man må lige orientere sig.
    Virker ikke så brugervenligt.

    SvarSlet
  12. hvordan tilføjer jeg mig til læser af jeres blog ?

    SvarSlet
  13. Halløjsa - kæft hvor jeg ikke orker det her nye pis! Jeg kan ikke finde ud af det og min finger er ikke stor nok... Må man skrive pik og fisse herinde, anyone?? :D

    SvarSlet
  14. Man skal tilføje folk med deres blogspot-adresse inde i betjeningspanelet...

    Man får da også lov til liiige at overveje sin kommentar på en anden måde herinde med alt det spamkontrol LOL

    SvarSlet
  15. ha ha, moderat sprogbrug ;-)), er ved at tilføje blogs jeg vil følge, men vræl hvor nyt alt er ;-))

    SvarSlet
  16. E-zen du skal ind i design og layoput, så er der "adds" du kan tilføje, en af dem er en mulighed for at følge andre blogs den klikker du på, så kan du tilføje alle de blogs du vil følge. Hvis du har brug for en helt udførlig vejledning til det så sig til, så laver jeg en til dig:)

    Sarkas - du må skrive lige hvad du vil her inde, der er mulighed for at afmærke at du f.eks. skriver om sex, så er ordet vist helt frit ;)

    SvarSlet
  17. nu må tiden vise rigtigt, tak fo tips NB ;-¤

    SvarSlet
  18. Så er jeg vist også kommet på din favoritliste - og det manglede bare, efter at du har været så venlig at sætte dig på min, e-zen...eller er det omvendt, hehe...

    SvarSlet
  19. Skal man også selv sætte uret herinde?

    Synes det virker vildt uoverskueligt, og savner allerede tv2´s forside med nye indlæg. :o(

    SvarSlet
  20. he he, med jer ;-))

    markg. du sætter uret som NB beskriver, København

    SvarSlet
  21. Nååå... Det har jeg gjort, så jeg har stillet uret uden at vide det. Hæ hæ...

    SvarSlet
  22. Du skal bare vænne dig til, at det er anderledes at se indlæg Markgreven, man skal gøre en lille indsats selv:)
    Her skal man sådan set selv lave sin "forside" for at følge blogs og se nye indlæg fra dem.

    Fordelen er så ved ikke at have den forside, at man ikke skal ind og klikke på indlæg der faktisk ikke interessere en, eller at de samme 7 bloggere knalder indlæg af.
    Der er forlemper og ulemper ved alt;)
    Og så er her altså mange af de muligheder der var stærkt savnet på tv2 i flere år.

    Jeg smider lige et link med gode tips fra JJ på tv til jer der synes det er lidt svært her i starten http://blog.tv2.dk/il_tempo_gigante/entry413701.html

    SvarSlet
  23. NB Det er meget anderledes det her, men det skal da have en chance.
    Har forøvrigt også oprettet en blog på blog.dk, den minder meget om tv2´s i sin opbygning. :o)

    SvarSlet
  24. Den kender jeg så slet ikke, men har lige tjekket den ud.
    God fornøjelse, og du kan jo give en melding om hvad du synes om den når du har blogget der et stykke tid.

    SvarSlet
  25. blog. dk er vist udsprunget fra arto ;-)

    SvarSlet
  26. Hej Erik. Jeg hopper nok på blog.dk. Savner som Markgreven også en forside med de nye indlæg. Tror, jeg vil føle mig mere ensom herinde ;-)

    SvarSlet
  27. gakke, jeg vil give det en chance, har været lidt rundt hos nogle af mine favoritter og fundet nye spændende blogs, så jeg fortsætter nysgerrigt her ;-)

    Du kan jo være begge steder, og kigge forbi iblandt ;-)

    SvarSlet
  28. Jeg kan stadig ikke finde ud af tilføje blogs som jeg er "fast læser" af. Hver gang jeg følger hele proceduren og det ser ud som om det fungerer, så fungerer det ikke alligevel, når jeg kommer tilbage.

    SvarSlet
  29. Og det har taget mig 100 forsøg at få ovenstående kommentar igennem, fordi den bliver ved med at sige "du har ikke tilladelse til denne side med denne konto, skift konto" - og så skal jeg logge ind IGEN for at komme videre og IGEN når jeg har skrevet koden forneden. Jeg får spat!

    SvarSlet
  30. sarkas, det lyder sgu tungt, hvad med at oprette en ny blog ?.

    Jeg går ind på den blog jeg vil være fast læser af, så findes der en bjælke man trykker på, og et nyt vindue popper op, hvor du så trykker på at du nu følger bloggen, og til sidst fuldfør samme sted så er du på.

    SvarSlet
  31. men du er da fast læser her, så noget har du da gjort rigtigt ;-)

    SvarSlet
  32. Jeg opdagede at jeg skulle tilføje de blogs jeg ville følge igennem: Betjeningspanel - Design - Tilføj gadget - vælg: Blogliste .. der kan du så smide links til alle de blogs du vil følge og navngive dem som du vil have de skal fremstå på din blog. Du kan bede bloggen om at opdatere hver gang en blogger har skrevet et nyt indlæg - således kan du følge med i om der sker nyt på de blogs du gerne vil læse.
    E-zen velkommen til og tak for tilføjelsen som fast læser (jeg skal ydmygt forsøge at leve op til at have fået faste, officielle, læsere).

    PS: Spamfilter (kan) slås fra i Indstillinger.

    SvarSlet
  33. Ih tak SP ;-), jeg læste nogle af dine indlæg som tiltalte mig rigtigt meget. Og når jeg er blevet mere varm i tøjet herinde, vil jeg også prøve at sætte lidt kvalitet på mine indlæg ;-)

    SvarSlet
  34. Jeg er skam også oprettet som fast læser, men jeg har bare valgt at gøre det anonymt. ;-)

    SvarSlet
  35. Sarkas - Hvis du bruger en forkert browser får du problemer. Googles Chrome browser virker.

    SvarSlet
  36. Memento Mori - Nu får jeg helt præstationsangst. Se den lille detalje med anonym fast læser vidste jeg (heldigvis ?) intet om *G*

    Jeg ser frem til at læse med når du finder dine ben at stå på herinde e-zen :)

    SvarSlet
  37. vræl, nu har jeg forsøgt sååå mange gange under læseliste at tilføje dem jeg vil følge, og det går fint ligetil jeg går ud fra siden, når jeg så kommer tilbage er alt tilføjet forsvundet ?, grrrr

    SvarSlet
  38. Sarkastikum sagde ...
    Jeg kan stadig ikke finde ud af tilføje blogs som jeg er "fast læser" af. Hver gang jeg følger hele proceduren og det ser ud som om det fungerer, så fungerer det ikke alligevel, når jeg kommer tilbage.
    7. dec. 2011 20.28

    mit problem også ?

    SvarSlet
  39. Nu har jeg konstateret at det ikke virker herinde med firefox, men når jeg bruger chrome går det, så nu tror jeg mere og mere på projektet ;-)

    SvarSlet
  40. Hej
    ja en ny blog er lidt som at komme i tivoli, der skal undersøges, prøves og leges ;O) og her er en del muligheder ;)

    SvarSlet
  41. he he, og ja ja ;-)), jeg begynder så småt at føle mig lidt hjemme her, også selvom jeg stadig bare står ved indgangen, som langsomt åbnes til nye herligheder, som jeg forventningsfuldt aner mig til ;-)

    SvarSlet
  42. Kære Erik
    Prøver lige en ny kommentar, som en ny blogger ;0)

    SvarSlet
  43. Det er jo smukt :-) lige en prøve.

    SvarSlet
  44. snik snak, det er nok bare de første gange det er besværligt, har du først kommenteret et sted, bliver det lettere, tror jeg ;-)

    SvarSlet
  45. Tak søde også, tror jeg egentlig på, men jeg behøver nok en ny computer, da feks. min læseliste som var fyldt igår, nu bare indeholder tre, af en eller anden uforklarlig årsag.

    Men jeg har haft problemer siden jeg var så dum at opdatere fra IE8 til IE9, siden har jeg haft et mindre helvede, ligemeget hvilken browser jeg end bruger, suk.

    SvarSlet
  46. kloge du, men jeg har også en mani med at trykke og forsøge mig på noget som ender galt, ret ofte, præcis som i virkligheden ;-)

    Jeg vil have en ny bærbar, måske en god ide med at købe sammen, who knows og hvad køber man og hvor ?, store spørgsmål for mit lille hoved ;-)

    SvarSlet
  47. Facebooks gruppe fungerer ikke for godt, synes heller ikke Blogspot er optimalt, selvom brugerfladen er fin.

    SvarSlet
  48. jeg tror at vi skal vænne os til dette nye sted, det virker ihvertfald som det mest seriøse på mig, æn så længe, time will show ;-)

    SvarSlet
  49. På wordpress kan man indstille sin side, så læsere, der vil skrive kommentarer, ikke behøver logge ind med email adr. osv.

    Kan man indstille sin blogspot blogger konto sådan også, så det bliver lettere at debattere ?

    Ved nogen, om man kan, og hvordan man gør ?

    SvarSlet
  50. tjah, jeg ved det ihvertfald ikke ;-)

    SvarSlet
  51. Hej zen
    Jeg synes det går bedre og bedre med blogspot.
    Der er stadig underlige fænomener.
    Meen det går fremad..
    Der er til gengæld ikke tid til at blogge
    Nu skal der jo ryddes op både i Cyber og IRL
    :-))
    Godt initiativ af både dig og JJ eller Tempo eller hvad manden nu hedder
    Stort og flot arbejde for at holde sammen på stumperne af TV2
    Jeg er desværre ikke ude af mit arbejdsflip og har derfor ikke været til megen hjælp

    SvarSlet
  52. Hej Nold ;-))

    jep, det begynder at ligne noget ;-), og sure, min læseliste kommer og går med favoritter, men jeg ved at de er der.

    Herligt af JJ at oprette vejledning, og vi andre gør jo så godt vi formår, du med ;-)

    Der er meget ligenu og sådan er det altid i december, så .... ;-)

    SvarSlet
  53. Jeg får hovedpine hvis ikke jeg kan skrive på din blog Erik ,
    mærkeligt jeg kun kan skrive som anonym
    Jip
    www.migogipsen.blogspot.com

    SvarSlet
  54. hej Jonna,
    meget mystisk, men nu kom du ihvertfald igennem her ;-), mon ikke at vi løser det hen af vejen ?, jeg vil forsøge ihvertfald ;-)

    SvarSlet
  55. Rigtig flot Erik.
    Hilsen Kirsten H.H., Cybergalleriet

    SvarSlet
  56. Hej Kirsten

    Dejligt med rare kommetarer udefra, og jo det er et rigtigt godt billede ;-)

    SvarSlet
  57. og snart skal Tivoli fernisses, udendørs selvfølgelig, og foråret er på vej ;-)

    SvarSlet
  58. Og idag åbner Tivoli ;-O

    SvarSlet