torsdag den 23. januar 2014

SOS, jorden kalder

Et nyt, måske også lidt anderledes maleri fra min hånd, er blevet færdigt.

Her er ikke meget at smile af, ingen små indbyggede jokes, hele billedet er den rene gru, men malet blev det.







Vi har politikere som nedmonterer velfærden, vi deltager i krige i al verdens lande, kunstnere mandsopdækkes af politi fordi de har ytret sig frit, mennesker er arbejdsløse, går fra hus og hjem, børn oplever overgreb og verden virker gået af lave.

Overalt kontrolleres vi i hovede og røv, terrorlove står i kø for at styre folket, og lige meget hjælper det, det hele bliver værre og værre og de fleste mennesker finder sig i det, knytter næven i bukselommen og lever videre.

Billedet skulle males, jeg skal have dette mareridt ud af mit system, og måske på videre sigt også ud af vores alles system. 
Nogle mener at det skal blive værre inden det bliver bedre, jeg synes at det rækker og har fået nok. 
Meget håb er der ikke i billedet, ingen løsninger skimtes, kaoset ligger blottet, og lokalt som  globalt bløder kloden og dens beboere.

Jeg tror stadig på bedre tider, men noget skal der ske hvis vi skal komme videre. 
Religionen og kapitalismen går i krig i skikkelse af blinde fundamentalister, politikere kigger den anden vej og forsøger at forbyde alt levende som kan røre på sig, eller gå i bedste fald.

Jeg savner ord som kærlighed, solidaritet og fred, love and peace i den daglige rappotering i aviser og på nettet. 
Jeg savner at vi sætter handling bag disse ord og politikere har vist at de ikke klarer dette. 
Jeg har levet i en tid hvor make love, not war var ord vi levede efter, det må kunne lade sig gøre igen.

Med håbet om en bedre verden for alle, lukker jeg dette manifest, all we need is love.

billedet måler 65cm. - 80cm., og er en olie

7 kommentarer:

  1. kæft det er godt, kan følje dig, lige mine tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Jonna, har slidt med det, og føler mig godt tilpas med resultatet :)

      Slet
  2. Du er et godt menneske Erik. Du tegner både billederne så fint fysisk og i mit hoved. Du har så ret i det du observerer. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak gittethor :), forsøger at være det, også når det tager i mod. Jeg anvender jo ofte symboler i mine tegninger og malerier, for at pege på noget, ikke fordi jeg peger fingre, hader løftede fingre ;), men mere for at sætte fokus på noget som for mig er helt forkert og uretfærdigt. Eller for at sætte lys på noget mørkt, så det ikke gærer og vokser.

      bliver glad for din kommentar :)

      Slet
  3. og lige her og nu, maler jeg på en opfølger til SOS, jorden kalder, en lillesøster/-bror, som bliver min malede kommentar til den forvirrede og kaotiske tid vi lever i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Barnet, i mig, hedder billedet som blev færdigt 10 oktober -15.

      Slet