onsdag den 21. september 2016

Malerier til Onkologisk afdeling, Herlev hospital.

Det er billedkunstneren Poul Gernes som stod for den indvendige udsmykning af Herlev Hospital med klare og stærke farver, der skal opmuntre patienter og personale. 

Derfor er jeg også ekstra glad da hospitalet har valgt malerier af undertegnede, EKC til Onkologisk afdeling, med motiveringen at mine billeder er positive og livsbekræftende og fyldt med små historier fra hverdagen, og også at de mener at mine malerier vil passe ind farvemæssigt med Poul Gernes indvendige udsmykning.

Selv håber jeg også at patienter, pårørende og personale ikke mindst, vil tage godt imod mine billeder og at humøret måske vil få et hak, opad.
 Musik kan være en lise for sjælen, så måske kan mine malerier også bidrage til lidt tanker og måske også til meditation, zen, eftertanke og, eller ro.









Tillæg, den 10 december 2022.
Frk. Langben hænger der ikke længere, en patient blev så forelsket i maleriet tidligere på året så Herlev Hospital gav hende lov til at købe billedet, under forudsætning at de fik et andet i bytte, af samme kunstner.
Så jeg fik besøg i mit atelier, Frejas sal hvor så, Sol og måne blev det nye billede som erstatter, Frk. Langben :), billedet kan ses herunder, et billede malet under coronatiden.



10 kommentarer:

  1. Flot gået Erik.. Og skønt at så mange nu får glæde af de smukke malerier..

    SvarSlet
    Svar
    1. tak, ja udover de syge kommer der også mange pårørende som ser billederne, og selvfølgelig personalet

      Slet
  2. Herligt ! De glade og friske farver vil komme til at glæde mange.

    Et rigtig godt valg at de kom op at hænge !

    SvarSlet
    Svar
    1. tak, ja jeg håber at de vil muntre alle op som ser billederne, så det føles meget fint

      Slet
  3. Og, nu hænger de der :)

    SvarSlet
  4. Så flot Erik! Er det en permanent udstilling patienterne kan nyde?

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Karina, ja det er permanent og de hænger i venteværelser, gange og behandlingsrum til min store fornøjelse og mon ikke også til glæde for patienter, pårørende og personale :)

      Slet
  5. Jeg er helt sikker på, at det er til glæde for både personale, patienter og besøgende i mange ør fremover. Stort stort tillykke herfra!

    SvarSlet
  6. Hej Erik. Sidder lige nu på Onkologisk med min mor og nyder dine billeder. Tak for det. /Frank

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frank, din kommentar varmer uhørt, så tak for det :)

      Slet