fredag den 29. december 2017

Drømmen om et pengeskab

Året 2017 lukker jeg ned med dette maleri, og bare lige så, det er ikke min drøm om et pengeskab, men bare en ide til maleri nr. 14 i dette pænt produktive år.

Ofte maler jeg efter en skitse som jeg har tegnet på plads, men dette kom bare til mig som en sjov ide, og som jeg så udviklede undervejs.



 Det er beskueren som tolker billedet, så egentlig vil jeg ikke skrive specielt meget om billedeindhold, da det jo er ret tydeligt hvad billedet indeholder, også Fanden på væggen som jeg har malet her, grrr :)

Jeg er inde i en periode hvor jeg forsøger at forenkle, at skære ind til benet og undgå ligegyldige detaljer som bare kan virke forvirrende.
Jeg ser ofte malerier som er klistret ind i detaljer og klotter, som i fyld og hvor fokus er som vand i Sahara og hvor jeg tolker det som udøveren bare vil have udfyldt lærredet, i en desperat jagt på det færdige billede. 
Her er det i stedet modsat, enkeltheden i kunsten, som jeg forholder mig til og det jeg forsøger at opnå

Maleriet er en olie, og måler 40cm. - 50cm., og lakeres når det er tørt nok.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar