søndag den 31. juli 2016

Berlin, tegninger 21/7 - 28/7 2016

Stak til Berlin, da der var en udstilling jeg gerne ville se, Die schwarze jahren, om Entartete kunst http://www.smb.museum/ausstellungen/detail/neue-galerie-die-schwarzen-jahre.html

En meget seværdig udstilling, som burde ses af alle som beskæftiger sig med kunst .....

Nå, ellers en meget dejlig og inspirerende tur, boede på et godt hotel i Kudamm, Berlin hvor jeg hver dag købte en tages-billet til S-togene, som det første jeg gjorde på morgerne, dog ikke inden kaffe.

Fire tegninger fik jeg med hjem, blev meget forelsket i stierne og bænkene ved Spree, så fredeligt og inspirerende, midt i storbyen, Berlin

Første tegning er fra Hotel Plazas gårdhave, hotellet jeg boede på

Tuschtegning og vokskridt, 10cm. - 15cm.


Næste er fra Jannowitz brücke og Spree, også tusch og vokskridt, 15cm.- 21cm.


Tredje er fra Friedrichstrasse og Spree, tusch og vokskridt, 15cm. - 21cm.



Og fjerde og sidste fra modsatte bred, Frierichstrasse og Spree, tusch og vokskridt, 15cm. - 21cm.

Friedrichstrasse var S-togstationen hvor man skulle igennem en grænsekontroll, når man ville til, eller fra DDR, da Tyskland var delt og muren var en realitet.

2 kommentarer:

  1. Fine tegninger! Og uh det er efterhånden mange år siden, jeg har været i Berlin. Det skal der da gøres bod på :)

    SvarSlet
  2. Nu er jeg gået igang med at male en olie, med tegningerne som underlag. De er jo ret frie så jeg bruger lidt fra alle tre, hotellets gårdhave må blive en anden gang, men også der er der et godt maleri gemt.
    Billedet jeg maler på er 120cm. - 90 cm. og jeg vil forsøge at holde det med frie rene flader og yder, uden for meget tingel - tangel :)

    SvarSlet