søndag den 7. oktober 2018

Manden og katten

Så er det blevet efterår her i København, såvel som det er blevet det på maleriet fra Småland også.
Efter en skøn og dejlig lang sommer, som har gjort at æbletræerne bugner med frugt, som selvfølgelig skal høstes.



Jeg har tænkt på stedet hvor jeg boede i en del år, en lille hyggelig by i Småland hvor jeg malede og levede i omkring ti år.

Katte havde vi altid og de gik ind og ud af huset som huskatte nu engang gør når man bor på landet. Æbletræerne beskar jeg meget tidligt hvert forår, og de tre vi havde gav gavmildt hvert efterår så vi fik både saft, grød og gode æblekager til min udsøgte fornøjelse.
Om natten kom rådyrene og spiste den nedfaldne frugt, så alle var tilfredse, pånær blomsterne i haven som de også åd som forret eller dessert.

Maleriet er holdt i nogenlunde de samme farver som mit forårsbillede Bænken, så de hænger også sammen som forår og efterår.



 Manden og katten er en olie på lærred, måler 50cm. - 60cm., og lakeres senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar