tirsdag den 7. august 2012

Og vinderen blev, nr. 9

Det er ikke ofte at jeg spiller mere, men lige her var der en undtagelse.



Jeg havde besøg af en svensk veninde, og da det blev aften, stod den på Tivoli.

Her blev en pludselig indskydelse til spil på postbudene, til en sjov historie.
Vi kom ind i spillehulen, hvor små søde postbude kører rundt og rundt på små postcykler igen og igen, og stopper så efter et par omgange ud for et nummer, som det koster en tier at spille på.
Et spil var lige blevet afviklet, og jeg fik lyst til at prøve.

Et par, som var sammen havde samme ide, og manden lagde en tier i, ud for nummer 7.
 Jeg gik videre for at spille på mit lykketal nr. 11, men næ nej, den anden halvdel af parret snuppede nummeret for næsen af mig.
 Nå, mellem nr. 7 og 11 ligger jo nr. 9, så det blev mit nummer, mens jeg skævede lidt irriteret til kvinden som spillede på mit lykketal 11.
Efter postbudene havde kørt sine obligatoriske omgange, ringede klokken for spurt og målgang, og et postbud nærmede sig sikkert vores tre spillede numre, 7 - 9 og 11.

Først troede jeg at det var manden med nummer 7 som blev vinderen, men det cyklende postbud fortsatte sååå langsomt og fik præcis sit hjul ind på nummer 9, mit nummer. Kvinden med nr. 11 sendte mig blikke som kunne dræbe og som vinder modtog jeg så en stor æske fyldte chokolader, overrakt af Overpostbudet som styrede løbet.

Overrasket og grinende forlod vi stedet og Grand Prixet, surt show når man stjæler mit lykkenummer ;-))

PS. Føler mig egentligt lidt tarvelig som spiller for en tier, snupper præmien og smutter, he he skurken Erik, og ih hvor var den fyldte chokolade god ;-)



21 kommentarer:

  1. Jeg griner.... Sådan !!! Ikke snuppe nr 11 .... Griner, tak for en go historie 🌹

    SvarSlet
    Svar
    1. he he, følte mig næsten lidt flov da jeg løb med præmien ;-))

      Slet
  2. Det spil er stort set det eneste jeg spiller på når vi er i Tivoli(og det er vi ofte, har årskort), jeg vinder tit der ................ og bare rolig mit lykketal er nummer 12 ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker mine tivoliture med årskortet også, og du får lov til at have 12.eren i fred, tror jeg ;-))

      Slet
  3. Åh, det er læææænge siden, jeg har været i tivoli!

    SvarSlet
    Svar
    1. kan du så komme hjem med dig ;-))

      Slet
  4. ha ha og nå nå ;-)), den var iøvrigt forrygende god ;-))

    SvarSlet
  5. torvebilledet er snart færdigt, og det ser ud som tegneserie-mennesker er kommet med, bla. den let distræte professor Tournados fra Tin Tin serierne ;-), har forsøgt ærligt at skildre mig selv, hmm.

    SvarSlet
    Svar
    1. ret vanvittigt hvor mange detaljer som skal med før billedet er klart. Normalt synes jeg at jeg har mange med, men denne gang overgås det, af en eller anden årsag.
      Risikoen med mange grejor er at det kan blive plotrigt eller kludderagtigt, men mener at have undgået dette, de skal bare med, skal de.
      Måske bliver det aldrigt klar ;-))

      Slet
  6. Det var en dejlig hændelse. Du skal da ikke ha det dårligt over, at du gik efter kun et spil. Tror nok de tjener mange penge på disse spil.

    SvarSlet
    Svar
    1. en skøn og sjov oplevelse, og du har da ret, de tjener nok pænt trods mit kup ;-))

      Slet
  7. vræl, gys og cifrer, 6666 besøgere ;-)

    SvarSlet
  8. og imorgen, skal Louise klippe mig ;-)

    SvarSlet
  9. så har jeg fået flyttet ørene, og føler mig igen som den lømmel jeg nok er ,-), nå maler og maler og på et tidspunkt er næste billede vel klart ;-)

    SvarSlet
  10. Og så er min hjemmeside på banen igen ;-)

    http://ekc-kunstmaler.dk/index.html

    SvarSlet
  11. og lige inden seneste maleri er blevet klart, meget snart ;-)), er det blevet døbt : Bordsbøn ;-))

    SvarSlet
  12. Bønnemøde, selvklart ,-)

    SvarSlet
  13. og alle disse detaljer, jeg ved jo at de er vigtige for billedet, men hvor er der mange ;-), ikke for mange og ikke for få, balance ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så tæt på færdiggørelse, så hvis jeg viser den nu tror folk at den er færdig ;-), hvilket den i princip også er. Men jeg vil lige have styr på det sidste inden jeg smider den for løverne ;-)

      Slet
  14. og det sidste input til titlen er nu, Fedtøre, ved ikke rigtigt hvorfor men det passer til maleriet ;-)

    SvarSlet
  15. Fedtøre, må tage den tid den tager, føler at jeg udfordrer mig selv og jeg giver mig ikke, og billedet er ret flippet ;-)

    SvarSlet